måndag 10 januari 2011

Gränslöst efterlängtad löpning!

Jag kan knappt förklara hur skönt det var att äntligen få träna idag... 7 km på löpbandet avverkade i lagom skönt tempo (5,04 min/km) och det kändes verkligen hur bra som helst! Det är exakt den känslan jag hade efter passet som jag önskar att jag kunde sälja på burk till människor som har svårt att komma igång med sin träning...jag är nämligen helt säker på att de då skulle inse hur bra man mår av lite endorfiner! 
Avslutade passet precis som planerat, men lite favoritövningar på gymmet. Axelpressar, hantelcurl och baksida axlar i pecdecen...mums!

Nu gäller det bara att skynda långsamt så att jag inte åker på något skit igen...tänker nämligen hålla mig helt frisk resten av året nu...sounds like a plan va?
Foto: Privat. Trött men nöjd efter första passet på sex veckor...

5 kommentarer:

  1. Härligt Helena!! Glad att du är tillbaka på banan. Frisk och kry!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka i joggingskorna :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa att du äntligen kan träna igen. Jag hade nästan blivit tokig om inte jag hade kunnat träna på 6 veckor kan jag säga. Jag gillar din idé med att sälja löparendorfiner på burk :) Då skulle nog alla inse hur bra man mår av träningen och inte för det mesta prioritera bort den.

    SvaraRadera
  4. Underbart!!!! :D :D :D Å vilket härligt uttryck! "att kunna sälja den känslan på burk till människor"! Det skulle kunna tillämpas på många känslor och områden i livet! :-)

    Självklart fortsätter jag följa dig på nya bloggen! :-)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)