söndag 5 december 2010

Var är Helena?

Jag vet att vissa av er undrar...men ta det lugnt, jag har inte försvunnit. Jag är här. Ja, eller inte här, men här ute i livet iallafall.

Andra advent har jag spenderat med att ta sovmorgon, se en fantastisk film (ska berätta mer sen) och sen åkte jag till stan och mötte upp en fin vän (som för mååånga år sen var min pojkvän och sambo). Vi åt en god lunch på Vapiano, gick på julmarknad i Gamla Stan och promenerade runt i snön och pratade om livet. Han är verkligen en helt fantastisk människa som jag är glad över att ha fått kontakt med igen efter många år.
Många funderingar har planterats i mitt huvud och jag kan bara konstatera att de bästa vännerna är de som får mig att ifrågasätta. Mig själv. Människor och saker runt omkring. Livet. Det får mig liksom att ta ett par steg framåt och bli nyfiken på vad som finns där ännu längre bort...

Resten av min sköna söndag kommer att avslutas i samma soffa som jag började i. Kanske sover jag en liten stund, kanske stannar jag kvar i den hela natten...bara för att jag kan. Trygghet.

Hoppas att ni har en fin andra advent...imorgon startar en händelserik vecka!
Foto: Privat. Fina toaletter på Vapiano. Japp, Mattias, jag hann ta en bild t.o.m.... :)

5 kommentarer:

  1. Det låter som du haft en underbar söndag. Hoppas att kvällen blir minst lika mysig och att du därefter får en fin start på nästa vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan verkligen skriva under på det där med vänner som ifrågasätter. Ger så mycket energi att få tänka om och nytt. Inte bara tänka gamla tankar.

    SvaraRadera
  3. Åh tack för de fina orden bästa Helena! Jag kan bara instämma och du är en inspirerande själ som får mig att må bra när vi ses. Nu tappar vi inte bort varandra igen :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Lovely sunday for a lovely girl <3 ...

    SvaraRadera
  5. Mysigt :)
    Önskar dej en härlig måndag...själv är jag för en gång skull ledig denna dag.
    Varm kram till dej...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)