onsdag 15 december 2010

Hemma bra men borta bäst

Visst är det skönt att vara hemma i sin lägenhet igen, men helst av allt skulle jag såklart vilja vara med min familj...med min mormor. Hyresvärden hade gjort sitt bästa för att väcka julstämningen när jag kom hem igår, och visst kändes det lite lättare att komma in i trappuppgången...men helt bra känns det inte.

Ska dock försöka fokusera i en vecka nu. Fokusera på jobb, på att mitt liv går vidare och på att mormor är i trygga händer och gör framsteg. Det kommer inte att bli lätt, men jag måste och jag ska.
Min förkylning, som jag har dragits med sen förra veckan men helt glömt bort i allt annat, ska också fokuseras bort så att jag kan åka tillbaka hem helt frisk och "fira" jul nästa vecka.

Fokus med reservation för djupa dalar är mottot fram till onsdag nästa vecka...heja mig!
Foto: Privat. Min trappuppgång.

4 kommentarer:

  1. Helena, jag tänker pa dig och din familj och haller tummarna för att din mormor blir bättre snart - och att även du blir frisk!
    Manga varma kramar fran Österrike
    Katta

    SvaraRadera
  2. Heja dig Helena! Jag tänker på dig och din familj.

    SvaraRadera
  3. Hej dig! Tänker på dig, och hoppas att ni faktiskt får FIRA jul nästa vecka!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att din mormor blir bättre! Aldrig kul när någon i ens närhet inte mår bra....

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)