måndag 22 november 2010

What a day!

Det blev en date med löpbandet efter jobbet...äntligen orkade jag springa igen! En mil blev det, och klockan stannade på strax under 49 minuter. Det kändes hur bra som helst och jag hade mer att ge, men jag hade ju lovat kroppen att starta lugnt. En extra lång stretch, en varm dusch och en blåbärssmoothie senare kände jag att jag var helt på banan igen.
Otroligt vad man kan sakna känslan av träningströtthet i kroppen...

Tog en sväng på stan efteråt för att uträtta lite ärenden, och lyckades helt otippat springa på den perfekta julfestklänningen som jag lite smått hade i bakhuvudet att jag borde hitta till nästa fredag...tackar.
En snabb men effektiv sväng in på min favoritjättemataffär för att fylla upp kylskåpet efter min förkylningskoma förra veckan, och sen vidare hem och svängde ihop universums godaste pannbiffar med färsk timjan och spiskummin...yummie! 
Innan jag mumsade i mig ett par biffar bockade jag dock av ett mycket lovande telefonsamtal som jag verkligen hoppas kan leda någonstans...

Nu återstår bara att knyta ihop en hetl fantastisk måndag...och hur gör man det bättre än med en rykande färsk tidning på spikmattan?
Foto: Privat. Min god natt-saga...

4 kommentarer:

  1. Helena du är helt fantastisk som springer en mil det första du gör efter att du varit sjuk!!

    SvaraRadera
  2. skönt att du är tillbaka! härligt! din energi är så underbar =)

    SvaraRadera
  3. Underbart! Nu är du du igen, för mig liksom. Massa positiv energi strålar mot mig från dataskärmen, love it.

    SvaraRadera
  4. Gärna bild på den klänningen =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)