måndag 8 november 2010

Delayed onset muscle soreness...*

Symtomen varierar från lätt ömhet till allvarlig och rörelsehindrande smärta. Smärtan framträder tydligast cirka 48 timmar efter utförd aktivitet, och avtar sedan därefter. (*Wikipedia)

Ja, tyckte jag att kroppen gjorde ont igår så är det ingenting mot vad den gör idag. Alltså, don't get me wrong, jag gillar verkligen träningsvärk, men det finns gränser även för mig. Redan imorse när jag skulle kliva upp kände jag hur det fullkomligt brände i hela benen och det har inte direkt blivit bättre sen dess...jag har problem med att leva normalt idag, så att säga.
Kanske var det inte utan anledning att jag igår bestämde mig för att "bara" köra Core och StreetDance för Åsa med Åsa (längtar!) ikväll istället för de tidigare inplanerade löpbandsintervallerna? Allt verkar visst ha en mening...

Någon mer som lider (njuter?) av träningsvärk idag?

2 kommentarer:

  1. En tränare sa en gång till mig att om man stretchar bra får man inte träningsvärk. Hmm, vet inte om det riktigt stämmer, tycker nog man kan va riktigt öm ändå. Men visst gillar man lite den smärtan ändå? Nånstans därinne? Jo lite lite iaf. Man känner att man verkligen gjort något. :)

    SvaraRadera
  2. Mia...jag är ledsen, men jag måste slå hål på den där myten... :) Stretching har ingenting med utebliven träningsvärk att göra. Så vi får nog fortsätta att bita ihop helt enkelt... ;)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)