måndag 4 oktober 2010

..måndag..

Ny dag, ny vecka och nya funderingar. Kanelbullens dag är det visst också (why?)...
Mina morgontankar har mest (smått ofrivilligt) ägnats åt min kropp, helgen som gick och mina musklers ursprung och fästen, men också hur kul det är att heta Helena när det under vecka 40 i kalendern finns att läsa: fika med Sveriges bästa tidningsredaktion, bioförhandsvisning, sjukgymnast (heja vandringsfoten som faktiskt snart är frisk!), plugg, klippning, HLR-kurs, Daughtry-konsert (äntligen!) och en ny helg med en massa skola...ja, förutom mina 8h jobb varje dag då.
En bra vecka startar idag, och nu fattas bara att min envisa förkylning ska take a hike och dra dit pepparn växer. Seså!

Hur mår ni idag?

6 kommentarer:

  1. Jag visste att det var någonting speciellt denna dag, datumet 4:e oktober kändes liksom bekant på något vis...Undrar just vart jag ska få tag på en kanelbulle idag? Eller kanske ska jag lyxa till det med en pain au chocolat istället.
    Hoppas du får en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en fantastisk rolig vecka. Samma här, fast ganska mkt mindre aktiviteter står på schemat. Mitt nya lugna liv har nämligen börjat :)
    Jag älskar kanelbullar och vi har frysen full av dem, men jag kan också ställa mig lite undrandes till varför det egentligen finns en speciell dag för kanelbullar...
    Kram och krya på dig (är själv också förkyld sedan igår)

    SvaraRadera
  3. Önskar Dej en bra vecka :)
    Ja denna förkylning, jag vaknade i morse utan röst.Kanske härligt för min omgivning,vad vet jag!
    Va rädd om Dej...stora kramar till Dej :)

    SvaraRadera
  4. Jotack, jag mår alldeles utmärkt! Och din vecka låter ju helt superb... ja, förutom förkylningen. Krya på dig :)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja att det fanns en speciell dag för sockerbullar med vaniljkräm i - det hade jag gillat :-)

    SvaraRadera
  6. Sååå bra! Är inne i ett träningsstim och har gått och blivit faster för tredje gången idag!

    Daughtry i veckan? Monster Magnet sen...?

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)