onsdag 15 september 2010

Citius, altius, fortius...

Ok, jag tog mig an de där intervallerna idag igen. 2 x 1000 m, 2 x 800 m, 2 x 600 m, 2 x 400 m och 2 x 200 m med 1 min vila emellan. Benen kändes onekligen lite sega efter gårdagen, men jag hade liksom bestämt mig...och 6000 meter är faktiskt bara...just 6000 meter. Piece of cake intalade jag mig, drog på bandet på 15 km/h och klev på.

Förra veckan avslutade jag mina 6 km på prick 24 minuter, och idag vågade jag öka farten ytterligare (7 intervaller på 15 km/h, 1 på 15.5, 1 på 16.5 och 1 på 17) för att i slutändan hamna på 23,47 (3,58 min/km) på samma sträcka. Det tar sig...och benen, och definitivt lungorna, hade mer att ge.
Dock fanns inte tiden idag eftersom en lunch med ex-kollegorna var inbokad. God lunch och väldigt trevligt sällskap, men åh vad skönt att sedan kunna lämna gamla arbetsplatsen och känna att jag slipper jobba där. Jag är verkligen så klar med den där byggnaden, och att kliva in på jobbet i mitt hjärta en timme senare kändes som en ren befrielse. Skön känsla som jag unnar alla...verkligen.

Vad har du bjudit snälla kroppen på idag i form av fysisk aktivitet?

3 kommentarer:

  1. OMG! I och för sig övervägde jag löpning idag men bestämde mig för att vila. Min ömma rumpa tog beslutet åt mig... :)

    SvaraRadera
  2. eftersom jag hittade en ny maskin igår som känns EXTREMT idag, så har jag faktiskt bara cyklat till Willys och handlat en massa tungt. Men det är ju träning det med :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)