lördag 14 augusti 2010

What´s the point...

...of doing anything, if you never notice? undrar Johnossi längs min morgonrunda. Texten handlar verkligen inte om löpning, men jag tar ändå hjälp av orden i den 3 km långa uppförsbacken längs vägen. För det märks verkligen att jag inte har sprungit på väldigt länge. Det tar uppenbarligen tid att läka efter en 80 mil lång promenad...lång tid, och jag har lyssnat på mina värkande fötter och ben och låtit dem bestämma. 6 kilometer asfalt på blygsamma 33 minuter startar iallafall min lördag här hemma i Dalarna, och jag är otroligt glad att jag kan springa utan smärta. Kanske kan jag snart komma igång med löpningen på riktigt igen?

Moster och mannen jobbar, deras barn och min bror sover och jag sitter nu på min favoritkökssoffa med frukosten i magen och en kopp kaffe framför mig, och ser fram emot en lugn och totalt stressfri dag. Jag och min bror hade ju "lånat" våra kusiner ner till Stockholm i ett par dagar, och min moster var övertygad om att barnen skulle ta bussen hem till Dalarna igår. Hon blev onekligen förvånad (och började såklart gråta...) när istället min brors bil svänger in på gården och vi kliver ut och överraskar henne. Vad sjutton - det var ju hennes födelsedag och det måste ju firas! Jag älskar överraskningar - de gör liksom livet lite mer värt att leva...

What´s the point of doing anything if you never notice? Känn på orden och njut av er lördag...
Foto: Privat. En välförtjänt nedförsbacke efter mördaruppförsbacken...

9 kommentarer:

  1. Vad harligt att kunna overaska sa dar! Ofta blir man ju lika glad sjalv som den man overaskar.

    Och harligt att du borjar komma igang med lopningen igen. Jag har ocksa borjat, sakta sakta. Men det ar kul!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar överraskning och vilken fantastisk födelsedagspresent din moster fick!
    Njut nu av lugnet och de lediga dagarna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lyllans moster, vilken härlig födelsedagsöverraskning :). Ha en underbar helg fina Helena!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastiskt överraskning :-) Speciellt härligt med tanke på födelsedagsinlägget..

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Det låter härligt, och du gör rätt som lyssnar på kroppen!
    Hälsa så gott till Dalarna!

    Kram, Sara

    SvaraRadera
  6. Värsta bästa överraskningen!! Och härligt att du kunde springa imorse, det lät som en superrunda (på bra tid tycker jag! :))

    SvaraRadera
  7. Du är helt fantastisk med dina överraskningar Helena. Tänker på ett betydelsefullt kort och allt du gör för dina nära och kära. KÄRLEK

    SvaraRadera
  8. Låter som du har haft det fint i vårt landskap minsan.

    SvaraRadera
  9. Tack för en trevlig kväll.Blev dock lite trött. :-p Alltid lika roligt att komma till dalarna. Förhoppningsvis ses vi igen. Ha en fortsatt god sommar.
    Kram från skånepågen

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)