tisdag 3 augusti 2010

Semester anyone?

Vaknar utvilad till en i det närmaste helt oplanerad dag och klockan är bara 6. Kaffedoft i hela lägenheten. Blåbärssmoothie (mamma - mina blåbär är snart slut...när går vi ut i skogen?). Promenad till stan. Promenad förbi stan. Genom en okänd skog. Tillbaka till stan. Genom stan till andra sidan. En ny skog. Över ett fält. Via några vägar fram till ett torg där jag köper en nektarin. Hoppsan - tre timmar promenad! Paus i solen.

En välbehövlig stund hos sötaste Johanna på världens bästa plats för avkoppling (ni måste testa...). Prat, skratt och förundran över hennes nyinköpta bil (mc kör hon också den "lilla söta tjejen"...imponerad). Promenad till gymmet. En vansinnigt jobbig stund på roddmaskinen. Hemlagad lunch. Två timmar på en uteservering i solen i sällskap av en kaffe och en bunt fokuskrävande och framtidsbyggande papper. Telefonsamtal med lillebror. Med mamma. Buss hem med min bok. Pyssel och packning inför flygresan på torsdag. Middag.

Såhär ska det vara på semestern. Precis såhär. Jag tror att jag rundar av dagen med en bio (Oroshjärta - it's finally time!).
Vad har ni haft för er idag - jobb eller semester?
Foton: Privata. Paus i solen och Studio Paus. Två sköna stunder en helt vanlig semestertisdag.

2 kommentarer:

  1. En dags försenat svar, men ändå den samma: njuter för tillfället av två lediga dagar, vilket är underbart.

    Vart tar flyget dig i veckan?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ellinor - Istanbul över helgen med en kompis jag inte har sett på två år...längtar! :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)