söndag 13 juni 2010

Vill inte ropa hej...

...men imorse när jag promenerade till jobbet kändes det ingenting i min stortå, fotled eller tibialis! Antar att det är 4 dagars Voltaren som börjar göra sitt, men det är ändå en underbar känsla att det börjar gå åt rätt håll! Kanske kanske är jag snart igång med min löpning igen..? Återbesök hos sjukgymnasten den 23 juni, och då har jag som mål att hon ska säga att jag faktiskt är återställd.

Är verkligen sugen på att få springa igen. Känna mjölsyra. Bli rejält andfådd. Svettas. Kämpa. Lida. Och slå rekord. Tävlingsmänniskan i mig vill putsa tider! Milen under 40 minuter (har lyckats på dryga 41...), halvmaran under 1,35 (1.36.12 är tiden att slå...) och maran under 4 timmar (även om jag inte har något att jämföra med där)...det ska väl inte vara helt omöjliga mål att uppnå?
Running for Change den 21 augusti (ni har väl anmält er!?) står dock först på agendan (om jag nu kan börja träna snart...) och det vore riktigt kul att göra en bra tid där! Strax över 21 minuter lyder mitt gamla rekord på 5 kilometer, och även om det är 8 månader sen nu så borde det ju finnas där i benen någonstans att plocka fram..?
Hur ser era löparmål ut framöver?

2 kommentarer:

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)