söndag 7 mars 2010

Jag vet, det passar sig verkligen inte.

Förlåt för min dåliga timing. Det är väl på gränsen till inte ok att ge ett vintips såhär på en söndagsförmiddag. Dessutom vinterns stora sportsöndag, lagom efter målgången i Vasaloppet (heja überödmjuka Daniel Tynell - du är ändå bäst!)...men ändå. Jag måste nämligen tipsa om en riktigt god riesling som jag sprang på i vinbutiken i Söderhallarna i helgen, innan flaskan går i återvinningen.
Stürz Riesling Kabinett 2008. Lägg det på minnet och bär med ett par flaskor hem nästa gång du har möjlighet. Du kommer inte att ångra dig.
Foto privat. Inte sista gången en sån flaska står på mitt bord. Amen.

2 kommentarer:

  1. Vintips är alltid okej!

    SvaraRadera
  2. Man får ta ett glas en söndag också om man vill. Fast systemet är inte öppet, förstås...
    Ska provas!
    Kramar!!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)