lördag 20 mars 2010

Jag är inte snygg...

...i min löparmundering, men väldigt lycklig!
Efter en lördag på jobbet och en timme ultralångsam vandring hem i mina kängor hade jag myror i brallan och var jag tvungen att ge mig ut och springa en sväng. Tog min korta springa-av-mig-lite-överskottsenergi-runda på drygt 6 kilometer, till Stadshuset och tillbaka. Inget vidare högt tempo (5 min/km), men vilken underbar känsla att få springa på barmark igen...äntligen plusgrader och grus under skorna, man kan ju jubla för mindre!

Ringde min älskade mormor under min promenad hem från jobbet för att droppa bomben om att hennes barnbarn ska traska genom Spanien helt ensam, ett samtal som jag onekligen har varit något nervös inför. Jag vill ju liksom inte oroa och skrämma upp henne i onödan...
"Ja, jag vet det. Mamma var här och berättade igår. Det är rätt - ut och se världen du, jag vet att du klarar dig. Jaha, du ska gå ensam? Ja, men det är ju klart, pilgrimerna gjorde ju det, gick ensamma. Bara du ser till att äta ordentligt så. Själv ska jag få en rullator på tisdag."
Jaha, det var det det.

Nu blir det kallrökt lax, kokta morötter, ett berg med goda grönsaker och ett glas riesling här i casa Helena. Sen tidigt i säng tillsammans med Mr Coelho.
Ha en underbar kväll!
Foto privat. Endorfinrus.

13 kommentarer:

  1. Detsamma Helena! Ha en underbar kväll!
    Ibland oroar man sig lite i onödan. :-)

    SvaraRadera
  2. Karin - jag är rätt bra på det... ;)
    Träningsglädje - oj, tack! Why!? :D

    SvaraRadera
  3. Fast jag tycker att du är snygg också :) ; och det är så inspirerande att läsa om din vandring!

    SvaraRadera
  4. Haha, det verkar som att mormorn är lika cool som dotterdottern :).

    SvaraRadera
  5. Haha, vadå? Är det något du går och funderar på för tillfället? Något särskilt planerat? ;)
    Självklart tar vi det efter, det blir fint.

    Kan inte låta bli att le åt din mormor. Min är likadan :) ...de har lixom slutat oroa sig... Skönt! :)

    SvaraRadera
  6. Jeg synes, at du er super fin i dit løbetøj:-)

    SvaraRadera
  7. Jo, men du är snygg i löparmundering!!
    Skönt att mormor förstod (med det är väl klart hon gjorde, din fina mormor ;) )
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Underbar mormor!
    Oftast är det väl de äldre, som fattar mest :O)

    SvaraRadera
  9. Den där vandringen finns på min to-do också, sedan jag läste Agneta Sjödins bok. Men eftersom du nog kommer iväg före mig, kan du kolla åt mig om det går att ha med sig doggen på vandrahemmen (eller måste jag släpa med mig ett tält i så fall...?). Danke!

    SvaraRadera
  10. Mi - det är klart att jag kollar det! Återkommer... :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)