lördag 6 mars 2010

Att stilla ett elementärt behov

Jag efterlyste en film med gråtgaranti bland mina vänner på Facebook nu på kvällen. Ibland känner jag nämligen ett behov att "rensa tårkanalerna", som mamma brukar utrycka det. Idag var en sån dag, en dag när jag behövde något som kickade igång mina tårar. En sorglig film att kura ihop sig i soffan till.

Men det var då. Det var innan jag bestämde mig för att läsa klart boken jag började med för ett par dagar sen. Mitt behov är stillat. Alex Schulmans berättelse om sin pappa är verkligen oväntat gripande och berör mig mer än jag någonsin kunnat ana. Har ni inte läst den tycker jag att ni ska göra det. Nu.

6 kommentarer:

  1. den vill jag verkligen läsa, tror att den är som du säger gripande och fin.

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt den eftersom den lovprisas på flera bloggar. Ska bli intressant att läsa.

    SvaraRadera
  3. Men visst är den helt fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Åh, den boken avslutade jag igår. Så himla bra. Och ja, jag grät också.

    SvaraRadera
  5. Läser den just nu.. nästan klar. Och jag är impad. En verkligt fin och varm berättelse.

    SvaraRadera
  6. Jag sträckläste just den förra veckan och bara älskade den.. det var totalt oplanerat eftersom jag missat att avbeställa den på en pocketbokklubb.. men jag säger som du.. LÄS DEN!! Ja inte till dig då så klart...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)