måndag 22 februari 2010

Utebliven magi

Efter en hel dag med en massa hemmapyssel tog Helena the bio addict igår kväll bussen in till stan för att krypa in i biomörkret en stund. Ensam och fri att välja precis vilken film jag ville bestämde jag mig för att äntligen se Till vildingarnas land.
Förväntningarna på filmen var uppskruvade till max, och efter att ha sett trailern ett antal gånger och längtat efter filmen sedan i höstas såg jag verkligen fram emot en smått magisk bioupplevelse.
Men jag måste säga att jag blev besviken. Vet egentligen inte vad jag hade väntat mig och inte heller vad det var som saknades, men jag kände mig bara som ett stort jaha när eftertexterna började rulla. Om det berodde på att mina tankar och mitt fokus stundtals inte alls var i salong 4 på Rigoletto, att paret bakom mig högljutt ägnade mer tid åt varandra än åt det som utspelade sig på duken, eller om filmen helt enkelt inte var särskilt bra, det ska jag låta vara osagt.
Man kanske ska ge den en andra chans när den kommer på dvd, hemma i soffan och med lite lägre ställda förväntningar?
På torsdag vankas det Di Caprio och Shutter Island - det kan väl ändå inte misslyckas?
Foto privat. Filmaffischen är bättre än det rörliga resultatet.

5 kommentarer:

  1. du är bioman du!! haha!! =) härligt med alla recensioner- men just den där filmen har jag känt mig avtänd på efter trailen. den liksom fångade mig inte. det blev inget "klick"

    SvaraRadera
  2. Hepp!
    Jag såg den igår. Jag blev också besviken. eller nåt. Jag vet inte riktigt varför, man hade en mystisk känsla efter filmen. Det kändes som historien inte blev färdigberättad. Det är kanske bokens fel, har inte läst den.

    Hur som helst en besvikelse.

    Stikoman

    SvaraRadera
  3. Shutter Island är grym. Eller boken är det iaf :) Om de lyckats med filmen så väntar något riktigt bra!

    SvaraRadera
  4. Vad synd, funderar på att se den, men väntar kanske på dvd:n istället. Ser också fram emot Shutter Island.

    SvaraRadera
  5. Jag hade "patient 67" i lurarna i höstas, jättejättespännande!!! Slutet var outstanding...;)
    Ska absolut se den på bio!

    Såg dig i tidningen (igen!), snygging!
    Varm kram i snöstormen,

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)