söndag 21 februari 2010

-10 ute men väldigt varmt i själen


Den inspirerande beteendevetaren Ulrika Gabriel har uppmärksammat min blogg med en award och likställer mig med "girlpower, kreativitet och inspiration". TACK Ulrika - det värmde mig här mitt i iskalla stockholmsvintern!

Det här är det som gäller:
1. Kopiera utmärkelsen till din blogg
2. Länka till den person som givit dig utmärkelsen
3. Berätta sju intressanta fakta om dig själv - det är här man måste börja tänka till...
4. Ge bort utmärkelsen till sju personer, och tala om det för dem.

Ok, eftersom jag fuskade lite sist jag fick en award och skulle berätta sju saker om mig själv är det väl inte mer än rätt att jag gör ett seriöst försök nu . Nivån på "intressant" lämnar jag dock till er att avgöra, men ska verkligen försöka komma på sju saker som ni inte vet om mig sedan tidigare. Well, here we go...

1. Kaffe är min absolut största last här i livet (vid sidan om träningen...om man nu kan kalla det "last"), och jag dricker säkert närmare 10 koppar om dagen de dagarna jag jobbar. Kan ju inte vara bra någonstans, men å andra sidan är det min enda drog så jag lever med det.

2. Jag har tagit silver i junior-SM i softboll. Shortstop var min roll, klubben var Rättvik och året 1993 (tror jag...). Ibland får jag ett vansinnigt sug efter att spela igen...

3. Jag har extremt svårt för blod och sår, och blir på allvar illamående och svimfärdig om jag ser en film med mycket blod eller om någon pratar ingående om ämnet. En gång svimmade jag i en biosalong, och några år tidigare bröt jag fullständigt ihop i en bil i L.A., när jag bevittnade hur någon körde på en gammal man, lämnade honom på gatan och drog från platsen.

4. Jag kan inte äta korv. Bara tanken på vad korv innehåller får det att vända sig i magen på mig. Kan dock tycka att det luktar otroligt gott när man grillar korv på vintern eller när mamma steker prinskorven på julafton. Men det går bara inte, jag får nöja mig med doften.

5. Jag går aldrig hemifrån utan någon av mina kameror (har en Panasonic Lumix DMC-FS5 och en Nikon D80). I min dator finns i detta nu 17273 foton, uppdelade i 217 olika mappar. Ja, jag har backup.

6. Jag är ordning och reda personifierat. Hatar oordning och vill ha struktur och koll på saker och ting runt mig (och andra...). Att det ibland går smått till överdrift, som att jag knappt kan sova om jag vet att jag har disk i diskhon, jobbar jag på att slipa bort. Det är inte helt friskt, och jag är väl medveten om det.

7. Jag har otroligt svårt för människor som inte står för sina åsikter och uttalanden, människor som vänder kappan efter vinden och inte säger ifrån. Att se hur vissa mot sin vilja bara flyter med strömmen men aldrig (trots att de skulle vilja) anstränger sig för att lägga en tanke på, och framföra, vad de egentligen vill eller tycker driver mig till vansinne. Det är för mig ett tecken på lathet, ovilja och brist på driv, och det gör mig gränslöst frustrerad.

Nu vill jag skicka den här uppgiften vidare till ett gäng bloggare som jag följer mer eller mindre varje dag:
* Malin - för att jag bara älskar hennes inställning till livet. Min barndomsvän Malin är glädje.
* Mia - för fantastiskt vackra inlägg och bilder som har fått mig att fälla mer än en tårg...
* Petra - superbloggerskan och min kommande löparvän i Prague Half Marathon i mars. SvD:s största blogg - det är stort!
*
Oroshjärta - för inlägg som berör och väcker eftertanke, trots att de ibland innehåller 3 ord.
* Alea iacta est - för att han är man och kan uttrycka känslor. Intressant läsning, minst sagt.
* Spanska Blomman - för tänkvärda inlägg och underbara små stories om två härliga små barn.
* Miss Agda - inspiration, kloka ord och energi. Min andra löparvän i Prag i mars, och jag håller tummarna för att hennes höft och mitt ben är friskare än friskast när det är dags.

6 kommentarer:

  1. Tack söta du för utmärkelsen! Blir alldeles varm i kroppen :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Helena! You just made my day! Puss o Kram!

    SvaraRadera
  3. Gud vad snällt! Tack fina du! Det värmde! Tack!

    SvaraRadera
  4. Men underbara Malin..
    Tack!
    Ska suga på denna fina utmärkelse en stund. Sedan ska jag försöka trolla och göra något bra av det.
    DU är fin! Jag följer också din blogg. För att du är du och för att du är UNDERBAR!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt inlägg som skapat många glada kommentarer.

    Angående dun nummer 7, har du sett Sissela och dödssynderna?? :) Om inte kolla SVT play, avsnittet som likgiltighet...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Helena!!!
    Förlåt för Malin...

    Tilt i hjärnan på mig idag, milt sagt.
    Puss på dig.

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)