lördag 12 december 2009

Ambivalens

ambivale´ns, kluvenhet, konflikt mellan motstridiga känslor, impulser eller föreställningar.
Källa: NE

En trött Helena, sliten efter en lååång arbetsvecka och med en stor längtan efter en lugn hemmakväll i soffan läser Luciavaka bland sina events på Facebook, och Confirmed guests-listan ser onekligen mer än bra ut. Statusen är dock fortfarande Maybe attending och stickningen gråter inombords över bara tanken på att bli lämnad ensam.
Ambivalens big time.
Källa: Mitt liv.

Någon som vill ta mitt beslut?

3 kommentarer:

  1. Stanna hemma och ta det lungt! Det vart mitt val som oxå vill men inte orkar gå på luciavakan! Återhämtning är viktigare! Och tänk på den stackars stickningen!!!=)
    Kramar i massor från mig till dig!=)

    SvaraRadera
  2. Malin...mamma sa just detsamma...eller snarare; "Hade jag varit där hade jag bundit fast dig i soffan". Hon vet bäst va? :)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Mamma vet alltid bäst, och har alltid gjort, även om man inte alltid har förstått det!=)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)