söndag 25 oktober 2009

Välbehövlig vila

Om man ska försöka vända den här sega soffliggande söndagen till något positivt så måste jag säga att jag längtar till måndagen och lite rutin i livet igen...och att min kropp har tvingas till att vila en hel dag. Träna är liksom det sista jag har tänkt på idag, minst sagt.
Lite illa är det dock att jag tydligen måste vara bakis för att kunna ligga still en hel dag, och återhämtningsprocessen i mina muskler fungerar nog heller inget vidare när kroppen samtidigt måste ägna sig åt att göra sig av med alkohol...men men, vila är det väl ändå...typ.

Imorgon är det hur som helst måndag och jag gillar det. Måndagar är dagar för nystart, som ett oskrivet blad som bara väntar på att bli fyllt med en massa roliga saker.
Veckans blad kommer i mitt fall att fyllas med träning, ett par roliga luncher, ett spännande test på onsdag (berättar mer då!), en massa skratt på torsdag och helgen ligger sen helt öppen och oplanerad - just the way I like it.

Sov gott mina vänner och vakna upp till en ny vecka med ett leende på läpparna...det kommer jag att göra.

6 kommentarer:

  1. Alla dagar borde vara måndagar! :-) Ok, kanske inte alla, men t. ex. söndagarna skulle gärna få ersättas med dem.

    Önskar dig en riktigt härlig ny vecka!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också måndagar! Vaknade pigg idag och det är super.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Måndagar är inte mina bästa. Eller måndags morgonen rättare sagt. Kroppen hinner vänja sig med sena mornar och mys i sängen utan väckarklocka.

    Men efter lunchträningen är jag på topp igen och på kvällen är det massor med positiv energi med gospelkören.

    Hoppas du får en fin måndag.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker som du att måndagar är en bra dag. Som du säger nystart. Hoppas att du får en fin vecka Helena och att vi ses något. KRAM

    SvaraRadera
  5. Japp, måndag då börjar vi om! Nya tag och man vet inte vad veckan ska bjuda på för spännande överraskiningar! Och lika skönt som det är att släppa rutinerna på helgen är det att komma tillbaka på måndagen...
    Nu kör vi!

    SvaraRadera
  6. Måndagar är inte min favvisdag direkt. Men det är bara för att det brukar vara "katastrofläge" på jobbet - annars är det inget "fel" på måndagar..
    Veckan började med sovmorgon, för att orka jobba i natt och sedan vet jag inte riktigt vad dagen för med sig :)

    Hoppas Din måndag blev alldeles underbar!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)