onsdag 7 oktober 2009

Höstblues...

Igår efter jobbet åkte jag till Big Ben på söder för att se min vän Stiko Per Larsson. Jag har skrivit om honom förut, men han är värd att nämna om och om igen. Kan inte tänka mig en svensk artist som kan fånga min höstmood bättre än vad han gör.
Ge honom en chans, ni hittar båda hans fantastiska skivor på Spotify. Personligen tycker jag dock att man ska se honom live, det är då han kommer till sin rätt till hundra procent. Det är han, gitarren och kilometervis med texter. Texter som får en att vända och vrida på det mesta i huvudet...
Se en av hans bästa låtar här.
Foto privat.

8 kommentarer:

  1. Mysigt att i höstmörkret krypa in på ett hak och lyssna på något man gillar :)

    SvaraRadera
  2. Du får ju ropa till lite innan. Det är sådant som ska göras under höstens mörker, musik och vänner i mysig miljö. Hoppas på att han spelar snart igen.

    Kul att du är tillbaka, du är en litet vitaminpiller på morgonen :)

    SvaraRadera
  3. Roligt att du är tillbaka! Ska lyssna på din vän :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. När jag gick i låg och mellanstadiet i min lilla byskola så gick vi i 1-2:a osv.. vartannat år gick jag med hans storasyster (som är ett år yngre än mig).. världen är inte större än så :)

    SvaraRadera
  5. Spännande, ska genast leta reda på hans skivor. Älskar killar med vacker röst och gitarr.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Passar verkligen perfekt för höst myyys.

    SvaraRadera
  7. Underbart att se att du är tillbaka lite;)

    Haha....Per ja...du skulle sagt till så hade jag gjort dig sällskap...även om han mer är Josh´s-Per för mig än Stiko-per:)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. musik är fantastiskt!
    ska kika efter honom på spotify och lyssna :)

    trevlig helg!
    kramelikram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)