onsdag 23 september 2009

One word

Fina Vida har utmanat mig, och eftersom jag är en person som gärna låter mig utmanas hoppar jag självklart på!
Att beskriva en blogg med ett ord är dock inte det lättaste, så jag fick fundera en stund. Vida är en av de klokaste bloggerskor jag vet och hennes inlägg är alltid vackra, finurliga och eftertänksamma. Aldrig någonsin har jag läst ett inlägg hos henne som jag inte har tyckt om eller som har varit meningslöst. Aldrig. Mitt ord som får beskriva hennes fina blogg är därför meningsfull. Meningsfull i den bemärkelsen att hennes ord betyder mycket för mig och min vandring genom livet. Tack Vida för att du är så klok och delar med dig av dina finurligheter.
Utmaningen skall nu vidare till fem personer, och jag är lite nyfiken på hur Petra, Miss Agda, Sofy, Solli och Emelie skulle beskriva min blogg med ett ord?

7 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att höra vad damerna ovan har att säga om din blogg. Jag skulle i alla fall beskriva den med "livsenergi" då du alltid har en sådan sund och härlig inställning till livet som alltid smittar av sig när man läser dina texter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännade - måste kolla vad tjejerna väljer för ord!

    Nu är ju inte jag med i utmaningen men Du vet vilket ord jag skulle välja ;) Inspiration

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, själv har jag motsatt problem, att få upp tempot. Springer mest bara omkring och tittar på grejer och tycker det är småmysigt.... Därför är det så bra att köra med en klubb en gång i veckan, då försöker jag hålla jämna kliv med gubbarna i alla fall! Fast jag lyckas inte riktigt. Inte än...
    Är på jakt efter lite ny fresh musik nu, har du några tempotips månne??

    SvaraRadera
  4. Visste direkt vilket ord jag skulle välja och vete sjutton om det finns i SAOL - nämligen ”livsomfamnande”. För det är precis det både du och din blogg är. Ni omfamnar livet och plockar ut russinen ur den gigantiska livskakan. Och hittar pärlorna!! Vore kul att veta vilket ord du skulle beskriva min blogg med... Kram!

    SvaraRadera
  5. Oj, jag blir alldeles rörd när jag läste det här. Vilka oerhört snälla ord.. TACK från djupet av mitt hjärta. Meningsfull.. det är stort.

    Att beskriva en blogg med ett enda ord är svårt men samtidigt en utmaning jag gillar. Din blogg för mig är som ett brinnande TOMTEBLOSS (med stjärnströssel som faller). Du är varm, energisprakande och sprider ljus och glädje och jag tror att de flesta ler när de ser dig och att du sätter stjärnströssel på vardagen.

    Tack igen. Det är en av de finaste komplimanger min blogg och mitt skrivande fått.

    Varm kram från Liv

    SvaraRadera
  6. Sure, jag antar utmaningen ;-) To be continued...

    SvaraRadera
  7. ENERGIGIVANDE, det är ordet jag vill beskriva din blogg med!
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)