fredag 7 augusti 2009

Spännande fredag...

Vaknade i ett molnfritt Stockholm och termometern stod redan på 21 grader när jag stack ut på min morgonrunda strax efter 8...vilken underbar morgon!
Jag kan inte sluta tjata om det, men morgonträning är verkligen det bästa som finns! Det tar ett tag att komma in i rutinen, men tro mig, när man väl har gjort det har det garanterat varit värt allt slit och alla gäspningar på vägen...

Har en spännande dag framför mig. Min kära bästa vän ska fira att jag fått nytt jobb och har "bokat" mig hela dagen. Har ingen aning om vad det handlar om annat än att vi ska vara ute i solen, att det inte är fysiskt ansträngande men att det krävs lite mod och fantasi..!?
Fick precis ett sms: "God morgon! Nedan har du tre ord som jag vill att du tänker igenom, var för sig. Vänskap. Livet. Jobb."
Det här blir kul!

Hoppas att ni får en bra dag i solen, det tänker jag ha!

11 kommentarer:

  1. Ha en underbar dag och hälsa så gott.
    Idag går jag på semester, en vecka i det fina vädret i båten på västkusten. Hörs igen när jag kommer hem. Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad spännande. Vilken underbar vän som ordnar sådant för dig.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Sånt där är ju verkligen så kul och man känner hur bra människor man har omkring sig som anstränger sig för att göra något för en. :)

    Angående McDonalds, jag förstår inte heller egentligen. Överallt så läser man om att restuaranger vill anstränga sig och gör satsningen för hälsosammare alternativ. Som att man numera får äpplen eller morot till HAppy Mealet och det är ju kanonbra! Men varför ska alltid det nyttigare alternativet vara dyrare och vara så himla lite mat? Åtminstone jag får äta mycket större mängd sallad än om jag hade ätit en vanlig måltid med kött och potatis tex. Helt ologiskt. Såklart att man hellre väljer att köpa en Big Mac&Co när man blir mer mätt på den och den är billigare. Det är en lång väg kvar att gå för åtminstone mcdonalds att gå för att komma till en hälsosam meny. Därför föredrar jag Max av snabbmatsrestuarangerna, där har dom ju till och med GI-burgare. :)

    SvaraRadera
  4. åhh, vad härligt det låter...

    och jag ska starta morgonträning nu när minste grabben börjar på dagis om 2 veckor... finns en bra runda att springa därifrån och hem på ca 7 km... tycker du att jag kan hålla mig på varannan dag eller är det ok att springa ca 7 km varje dag, med vila lördag söndag... en del säger att man inte ska, meen jag ser att du gör det!!

    SvaraRadera
  5. Morgon träning är underbart Helena!
    Vilken vän du har. Hoppas att ni får en fantastisk dag!
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad spännande Helena. Låter som en helt underbar fredag =)
    Enjoy... *supermånga kramar till go bloggvän* =)

    SvaraRadera
  7. Härligt! Och jag hade missat att du fått nytt jobb; vad blir det nu? Och grattis!

    SvaraRadera
  8. din bästa vän låter verkligen som Den Bästa =)
    glad att du har en sån =)

    SvaraRadera
  9. Vad spännande! Ser fram emot att få läsa om äventyret.

    SvaraRadera
  10. Vad spännande! Känner på mig att jag har mycket att ta igen i läsande på denna blog när jag kommer hem från fjällen. Kram kram!

    SvaraRadera
  11. Spännande! Hoppas att du har haft en kul fredag!

    Önskar dig en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)