måndag 10 augusti 2009

Music makes the world go round...

Jag är som bekant svårt beroende av att gå på konsert och kan inte ens räkna hur många gånger jag har utsatt mig själv för tinnitusrisk... Jag älskar att lyssna på musik live och gör det så ofta jag bara kan.
Den här hösten och vintern kommer att bli riktigt bra känner jag, har redan biljetter till två jag verkligen längtar efter...

Den 10 november vankas det PINK i Globen tillsammans med C och H, kan knappt vänta..! It´s all your fault (testa den på gymmet!) är en av mina absoluta favoritlåtar för tillfället och det kommer att bli ett party utan dess like!
Den 4 december klockan 19.00, 2,5 månad efter 30-årsdagen, blir Helena officiellt 14 år igen.
BACKSTREET BOYS på Hovet är bokat - jippi!
Släpp fram tonåringen inom dig, boka här och gör det nu!

Nu väntar jag bara på biljettsläpp för The Swell Season, borde boka Takida (är väldigt svag för dem och har redan sett dem 5-6 ggr...) och har dessutom lovat min kusin att följa med henne på tonårsidolerna Jonas Brothers som enligt rykte kommer senare i höst(vad gör man inte för att låta henne uppleva det jag upplevde med NKOTB 1991?).

Någon som är lika konsertberoende som jag?
Foto privat. Akustisk spelning med Takida som jag råkade halka in på... Hard Rock Café 2006.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ha så många bra konserter att se fram emot i höstmörkret. Själv väntar jag också på biljettsläppet för The Swell Season. Hoppas att det inte dröjer allt för länge.
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag älskar också att lyssna på musik live, dock blir det alldeles för sällan pga ekonomin. :( Jag såg Takida förra sommaren när dom spelade här på kulturkalaset och det var en upplevelse. Såg också Timo Räisänen som var en av de bästa liveartisterna jag har sett, rekommenderas även om man kanske inte är ett jättefan av musiken.

    Jag hade gjort allt för att ha fått sett Michael Jackson också, men det är ju lite svårt nu och jag fick inga biljetter även om han inte hade dött. Det hade vart en mäktig känsla eftersom han är min största idol sen barnsben. :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)