lördag 8 augusti 2009

Friendship friday

Så kom då fredagen jag hade väntat på...bokad av bästa C för att fira mitt nya jobb, utan minsta vetskap om vad som skulle hända.
Dagen började med att C dyker upp med en sojalatte från Espresso House. Självklart toppad med kanel eftersom hon känner mig bäst av alla i hela världen.
Bjöds på sushilunch (undrar hur många bitar sushi vi har ätit tillsammans totalt...?) för att fylla på lite energi, sen satte den oväntade dagen igång i kreativitetens tecken...
Fick börja med att skriva ner tre ord som jag associerar till när jag tänker på livet, vänskap och jobb. Lapparna gömdes undan.
Makraméverktygen och ett berg med pärlor åkte fram och det skulle göras lyckoarmband. Efter en del svordomar och mycket skratt fick vi tillslut till det...underbart kul att låta fantasin flöda - total mental avkoppling!
Fick ett oväntat spontanbesök av två vänner och tog en välbehövlig badpaus i allt pysslande. Fruktmellis. Prat. Skratt. Mer skratt. Flum. Bubblande rosé i solen.
Väl ensamma igen tog C fram mina associationslappar och bad mig dra tre av dem. De tre lapparna sa trygghet, njutning och att få vara sig själv. Två canvasdukar, en massa färg och åtskilliga skratt och färgkladd senare hade två vänskapstavlor skapats. Solen hade för längesen fösvunnit och ingen av oss tänkte på att vi fortfarande satt i bikini och helt hade glömt bort att äta middag...
När jag somnade igår kväll var jag sådär barnsligt nöjd över dagen och somnade med ett leende på läpparna. Att grannen hade fest och musiken ekade i hela huset störde mig inte det minsta.
TACK min bästa vän för att du finns och för att du gjorde det här för mig! Du är bäst.

11 kommentarer:

  1. Vilken underbar vän! Skatta dig lycklig som har en sån person vid din sida....fast det vet jag att du gör:)

    Låter onekligen som en fantastisk dag och jag hoppas att helgen fortsätter i samma tecken!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Underbart med så bra vänner! Det ska man inte ta för givet. Jag är hos min bästis just nu och känner mig nog lika lycklig som du. många kramar!!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vän du har och vilken dag du fick uppleva!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar vän och vilka underbara ideér..

    friendship day.. det är något jag ska ta med mig... jag har vänner som verkligen är värda att hedra och som verkligen ställer upp..hmm.. tål att tänkas på..

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag, och vilken underbar vän =) Skatta di lycklig Helena =))))

    SvaraRadera
  6. Låter som att du hade en helt perfekt dag! =)

    SvaraRadera
  7. Hej

    Har läst om dig i fitness magzine och blev nyfiken på din blogg , har nu tittat igenom din blogg och du verkar vara en underbar person och dom personer du omger dig med verkar också underbara , blev så varm i hela själen när jag läste om din resa till dalarna och din pratstund med din morfar , jag brukar själv gå till mineslunden där min mormor och morfar ligger och ha långa pratstunder sen går jag till övriga släktingars gravar och insuper atmosvären för att sedan gå därifrån mycket stark/// HA DET BRA KOMMER FORTSÄTTA ATT FÖLJA DIN BLOGG//Emma

    SvaraRadera
  8. Låter inte det där helt underbart så säg. Tänk om alla dagar hade varit sådana dagar, vad mycket lyckligare man hade varit då. Vilken uppfinningsrik vän du har sedan som hade planerat hela den här dagen. Förstår att du håller hårt i henne :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Later alldeles alldeles underbart! Och vilken vän du har, vilken uppfinningsförmaga! Saknar mina nu när jag läst det här.

    Hoppas att veckan som kommer blir lika bra! Stor kram fran Lisa

    SvaraRadera
  10. Vilken fin vän! Och vilken underbar dag hon ordnade åt dig :-) Man bli så varm i hjärtat när ngn visar sin uppskattning på det här sättet:-) Fina vänner är bland det bästa man kan ha! Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar dag med din fina vän! Låter som den perfekta fredagen.

    Önskar dig en härlig, ny vecka!

    Kramar

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)