måndag 27 juli 2009

Shopping alla tjänar på!

Efter att imorse ha läst Miss Agdas inlägg om hennes fynd från helgen, kom jag på att det var alldeles för längesen jag besökte Stadsmissionens butik på Kungsholmen.
Har börjat gilla second hand-shopping mer och mer, och i sommar har jag säkert köpt 30 pocketböcker för mellan 5 och 20 kronor styck - perfekt för mig som är inne i en riktig bokätarperiod nu! För helt ärligt - vad gör det att boken är läst en eller två gånger av någon du inte känner? Det gör ju bara att den är sådär charmigt sliten redan från början.
Dagens besök till Stadsmissionen resluterade i min perfekta väska som jag verkligen har letat efter! En helt vanlig svart i skinnimitation från för 65 spänn! Kunde ju självklart inte låta bli deras gigantiska pocketbokshylla heller, så jag lämnade butiken med en ny väska och två böcker och blev bara 80 kronor fattigare. Att en del av pengarna går till välgörande ändamål gör ju inte saken sämre.
Heja second hand!

3 kommentarer:

  1. Bättre än så där kan det knappast bli!
    Precis som du tycker jag att redan läsa böcker har mer charm än de orörda exemplaren du får i butik ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja heja heja säger jag också! Onödigt att köpa nytt jämt, trots att jag själv gör det för det mesta. Ingenvidare andrahands shopping i hålan, tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Visst är det trevligt med secondhand shopping! För mig är det nog främst när det gäller möbler för att vara ärlig. Böckerna vill jag ha i nypressat skick så att man verkligen kan lukta på bladen som är fastlimmad i pärmen.

    Några boktips?

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)