fredag 17 juli 2009

Livskvalitet

Igår fick jag äntligen träffa min bästa vän igen. Att inte ses på två veckor är mycket när man är van att ses varje dag! Det börjar gå upp för mig att jag inte längre jobbar på våningen ovanför hennes skrivbord, och måste säga att den dagliga kontakten med henne är det enda jag saknar med mitt jobb. Har insett såhär efter fem veckor att jag klarar mig hur bra som helst utan allt det andra. Vill faktiskt inte tillbaka.
Efter en timmes BodyCombat gick vi till ett av våra favoritfik för att reda ut allt som hänt på 14 dagar (det var inte lite saker...). Skönt att få sitta och hänga i ett par timmar och prata om allt och inget - jag är så lycklig att hon fortfarande är min vän efter 20 år!
När vi sa hej då och jag skulle hem valde jag istället att spontant att möta upp en vän för att ta ett glas vin. Fråga inte mig hur jag sen kunde kliva innanför dörren kl 03.30 efter att ha druckit rosé i halvlitersglas... Det enda jag vet är att det är mer än värt att vara svimfärdigt trött idag.
Foto privat. Stans godaste sallad med quinoa, kräftstjärtar, räkor, tonfisk, lax, ägg, tomat, ruccola, gurka, apelsin.......kärlek.

5 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar. Efter att ha varit borta från jobbet en månad snart, så känner jag mig nästan välsignad =) men vad jag saknar min älskade Anita och den dagliga kontakt vi hade =(

    SvaraRadera
  2. Glöm inte min utmanig sweetie =)

    SvaraRadera
  3. torsdagmorgon tror jag skulle vara en toppen promenadmorgon =)
    och approåpå fetsosten är det en liten kiosk, alldeles vid Ringens köpcentrer, om du passerardet, på ringvägen, (mot hornstull) så ligger det en liten kiosk där, har en deö utländska spännande varor och så den himmelska fetaosten i lösvikt =) =)

    låter förresten som om du haft en underbar dag!! riktigt nära vänne rär ju det bästa som finns =)

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att ha en sån vän!

    SvaraRadera
  5. Det bästa med riktigt bra vänner är att tiden mellan de gånger man träffas egentligen inte har någon betydelse, man vet att man alltid har varandra och är trygg i den relationen.
    Vänner och är också den bästa humörshöjaren och energipåfyllaren.
    Hoppas du får en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)