måndag 15 juni 2009

Vilken dag!

En minst sagt ovanlig måndag är snart till ända...

Började dagen med en skön promenad i kylan, och väl hemma igen blev det långfrukost och noll stress.
Ett par timmar på kontoret var inplanerat för ett sista (ganska intressant...) möte och lite avtackning, och på bussen dit ringde pappa! Längesen vi pratade så det var verkligen jättekul! På onsdag får jag äntligen träffa honom igen - jippi!

Framme på jobbet runt 10, en timme senare än vanligt. En sista rensning av mail och personliga mappar på datorn. Fick svara på lite "åååh, hur känns det?"-frågor, och det var så skönt att helt ärligt kunna svara "Bra" och verkligen känna att det var så.
Det planerade mötet blev inte av, men det gör inte saken mer intressant. Kan inte berätta något nu, men snart hoppas jag.

På lunchen fick jag hålla mitt ord och följa med till Ballbreaker för mat och en serie bowling. Eftersom bowling inte är min favoritsyssla och jag anser mig själv vara rätt dålig på det, har jag undvikit det in i det längsta. Hade dock verkligen lovat min chef att följa med idag. Jag vann över honom - viktigt.

Tillbaka på kontoret vankades det fika med bullar som min chef hade bakat i helgen! Han är verkligen världens bästa, kommer att sakna honom! Fick världens finaste present - ett halsband fårn Efva Attling - som snokats upp på min blogg, och jag blev verkligen överraskad! Trodde inte att jag skulle få en så fin present...

Lämnade kontoret vid 15, efter en lååång hejdå-kram-runda, åkte till stan och satte mig på Waynes. Sojalatte och min bok och inväntade bästa C som kom lite senare. Satt och pratade om allt och inget och gick sedan och tränade en timme BodyCombat - bästa avslutningen!

Nu sitter jag här hemma, nöjd med första dagen i mitt nya liv, och totalt avslappnad. Längtar efter yogan imorgon bitti och undrar vad jag ska göra kl.07.45 när den är slut?
Inte gå till jobbet iallafall, och det känns helt underbart.

8 kommentarer:

  1. Det låter ju helt underbart.
    Kram min goa vän

    SvaraRadera
  2. vilka härliga smycken du fått från både din bror och din chef :D
    och morgondagen blir spännande, hoppas att du får en toppen dag!!!

    kramelikram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du känner så och att du fick en bra sista dag på arbetet!

    SvaraRadera
  4. Ja, låt verkligen denna dagen bli den första dagen i ditt nya liv! Du är så underbar Helena och allt kommer gå väl för dig!

    SvaraRadera
  5. Låter som en underbar dag. Vilket fint smycke sedan.
    Hoppas du får en härlig tisdag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så BRA att göra att du mår så bra. Och "ditt nya liv" verkar ju härligt med massor av presenter, träning o noll stress! KRAM

    SvaraRadera
  7. Alltså, jag vet inte vad jag ska säga... TACK ALLA för era fina kommentarer - de värmer mer än ni tror. Tack för att ni följer med mig, det är nu resan börjar...
    Stor kram till er alla!

    SvaraRadera
  8. Äventyret kan börja :)

    Vilket fint halsband, nu har du både nya skor och tro, hopp och kärlek att ta med dig på färden. Kan det bli bättre?

    Kramar

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)