söndag 7 juni 2009

Sanningar...

Ligger och slappar hemma i soffan efter en 9-kilometersrunda i rasande tempo...
Vad passar då bättre än att anta utmaningen jag fick från språkgeniet Katinka härom dagen? Inte ofta jag är stilla i tillräckligt många minuter för att hinna knåpa ihop svaren, så det är nu eller aldrig! Japp, då kör vi!

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?
Ett fint bo till mig själv. En bil. En resa till mig och min bror för att hälsa på isbjörnarna. Plus en sjukligt stor mängd presenter till alla jag bryr mig om.
Vilken svordom använder du mest?
"Men vad fan" kommer rätt ofta när jag blir irriterad, inte så farligt ändå.
Värre är ordet som börjar på k, slutar på samma bokstav och är ett av många namn på mannens könsorgan. Inget vidare ord att slänga sig med, jag vet, men grymt effektivt!
Tittade du på tecknat när du var liten?
Baltazar och Dr Snuggles - två herrar som dyker upp spontant...men tror inte att jag var någon storkonsument direkt. Tittar nog mer på tecknat nu som vuxen. Vad går upp mot en välgjord Pixar-film liksom?
Hur många syskon har du?
En lillebror. En storebror och en lillasyster som pappa fått utan min mamma, men huvudsaken är väl att de har någon mamma känner jag. Annars skulle de ju liksom inte finnas. Tråkigt.
Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing?
Har varit piercad i både navel (förlåt mamma, vet att chocken knappt har lagt sig trots att det är ett halv sekel sedan snart...) och i tungan (tack Sofia för hetsandet, är fortfarande trött på nyponsoppa trots många passerade år...men fina blev vi), men har ingen av dem kvar och inga framtida planer på något liknande. Tatuering? Nja, kanske...blir mer och mer sugen...
Vad har du för väder just nu?

Sol, men lite för mycket vind för att det ska vara behagligt att vara ute.
Vad åt du till lunch senast?
Laktosfri yoghurt, banan, päron, björnbär, jordgubbar, valnötter, rostade kokosflagor och kanel. Ett kokt ägg och en islatte på sojamjölk. Mer brunch kanske nu när jag tänker efter.
Kan du vissla?
Japp. Däremot inte busvissla, vilket jag mer än gärna skulle vilja lära mig. Typ nu. Knep, någon?
Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen, men Dirty Dancing är farligt nära...
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra. Ett galet bra fynd hemsläpade från Bruka av min bror och mig, en stressig dag för ett drygt år sen. Han har by the way släpat hela mitt hem nästan. Vad gjorde jag utan dig söta lillebror?
Har du en stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Dell XPS M1530 - silverfärgad och skitsnygg.
Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Svensk grammatik, spanska och latin. Störd, I know. (hade dock varit värre om jag hade sagt dubbeltimmen i ryska på torsdagarna, sista året på gymnasiet. Urk.)
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Gråt en stund, men sen får du f*n skärpa dig!" Så gör jag det.
Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött?
Nej, det har aldrig hänt vad jag kan komma ihåg. Äter mer och mer sällan kött, men det är ju vansinnigt gott när jag väl gör det.
Har du åkt moped någon gång?
Några gånger. Minns särskilt en gång när jag skulle köra själv första gången. Hade lärt mig hela sammansättningen av själva mopeden, men hade missat den lilla detaljen som kallas broms. Slutade med en krasch i en laduvägg, efter att ha rammat ett cykelställ. Mindre lyckat såhär i efterhand.
Vad lyssnar du på nu?
Daniel Merriweather. Han har fastnat i min Spotify och har inga planer på att flytta. Älskar det!

Skickar frågorna vidare till Miss M - en ny och mycket trevlig cyberbekantskap, och till Petra - tjejen med Sveriges största leopardgarderob!
Är ni med?

5 kommentarer:

  1. Åh tack *smickrad*, Jag kan bara säga detsamma =)
    Men vet du, den där utmaningen har redan passerat mig (kolla tbx i bloggen=) sorry baby!

    Men det var riktigt kul att läsa om DIG, och du om du vinner, så please, ta mig med till isbjörnarna =)

    SvaraRadera
  2. Miss M...såg ju att du redan svarat på dem, och kommenterat det också. :) Sorry att jag var lite tröttmössa, ska inte hända igen!

    SvaraRadera
  3. Det er altid herligt med disse lister:-)
    Hvor dygtig, at du har været ude med løbeskoene! Selv har jeg haft det dårligt, og har ikke kunnet løbe...men i morgen!
    Ha' en god aften!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att läsa om dig Helena! Kul att du gjorde utmaningen, man lär sig alltind något nytt om sina bloggvänner på det viset. Och språkgeni... vad snäll du är!

    SvaraRadera
  5. Oh yes - klart jag är med :) Är bara lite sen i starten...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)