fredag 19 juni 2009

Ändrade planer...

Det är +9 grader och planerna på att dra på sig midsommarklänningen och skutta runt barfota på gräsmattan på en fäbodvall har hastigt bytts ut mot midsommarsill inomhus. Tur att det faktiskt är ganska mysigt att vara inne med sin familj när regnet öser ner utanför fönstret.

Vaknade och insåg att min kropp officiellt har tagit paus nu. Mamma har låtit mig veta att hon aldrig har sett mig såhär trött och känslan är exakt likadan. Jag orkar ingenting, vill bara hyra en hög filmer och lägga mig i soffan...
Funderar på att ge mig själv en riktigt lugn helg och ställa in den planerade festen imorgon...min kropp skriker rakt ut när jag nämner rosévin och annat som kan få den ännu mer sliten än vad den redan är. Kanske dags att lyssna på den, hur tråkigt det än är?
Ha en underbar midsommar mina vänner!
Foto: Midsommarbålen som intogs ute på gräset förra året, ett minne blott i år...

8 kommentarer:

  1. SV: Ha ha, det kan ju bara vara så att mina “traditoner och måsten” följer en annan prioriteringslista… ;-) Och tro mig, jag KOMMER att ta igen festandet flera gånger om senare. Glad midsommar, gör det du känner för - det är skönast!

    SvaraRadera
  2. Glad midsommar tjejen! Här blir det lugnt, vakade av från jobbet imorse efter en natt med en massa tokigheter.. Vi har nog ungefär samma väder här.

    Dansa och ha lite roligt trots vädergudarnas svek. Ur trevligheter kan man ju ibland tanka lite energi..

    KRAMIS

    SvaraRadera
  3. Var rädd om dig, lyssna på kroppen och din kloka mamma. Vila i Dalarnas famn och titta på molnen och lita på att livet kommer att leda dig rätt.

    Varm kram från Vida

    SvaraRadera
  4. Så mycket vila som möjligt låter faktiskt klokt. Och lite sol skulle säkert också göra en trött kropp piggare, men solen kommer i alla fall nästa vecka tror jag. Ha en mysig midsommar!

    SvaraRadera
  5. Din kropp behöver nog bara att få VARA nu så ge den rejält med vila. Det kommer nya midsomrar så festa och fira hinner man sen! Gör det som känns bäst helt enkelt
    Många kramar och hoppas du får en skön helg trots allt!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Tack & en underbar midsommar till dig med =)

    SvaraRadera
  7. Varje år vi blir varse den svenska sommaren (=regn) under den mest somriga dagen av dem alla, bli vi alltid lika besvikna...att vi aldrig lär oss ;)
    Tycker du gör klokt i att lyssna både på kroppen och mamma. Lite vila är nog på sin plats och med tanke på det mindre angenäma vädret låter väl en hög bra filmer inte helt fel.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilken fin blogg du har. Vad kul att du lämnat en liten kommentar inne hos mig så att jag hittade hit! Tack för kaffetipset också, det ska jag komma ihåg :)

    Jag hoppas att du firandet inte blev för intensivt och att midsommar och dalarna innebär vila och ro för själen och inte bara rosévin ;)

    /Emelie

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)