torsdag 21 maj 2009

Hur vill ni ha det?

Jag tänkte på en sak. Det här med att kommentera inlägg på bloggar. Och att svara på kommentarer man får.
Halva nöjet med att blogga, iallafall enligt mig, är ju att interagera med sina läsare. Därför kommenterar jag gärna och ofta andras inlägg, jag vet ju hur mycket det betyder för mig.
Några av er läsare är otroligt "duktiga" att kommentera här på min blogg, vilket jag uppskattar väldigt mycket - tusen tack för det!
Vet dock att majoriteten av er som är här och smyger aldrig kommenterar...och jag vet inte om det beror på att allt jag skriver är ointressant eller om ni helt enkelt inte vill. Oavsett anledning så är det ert val och jag är verkligen glad över att ni iallafall är här och att ni kommer tillbaka, det är ju därför jag bloggar!
Nu till min fråga. Många av er ställer ju frågor till mig via kommentarsfältet, och jag undrar hur ni föredrar att få svar på dem? Följer ni kommentarerna som kommer in efter era så att ni vill att jag ska svara där, eller föredrar ni att jag ger mitt svar som en kommentar inne på er blogg?

I-landsproblem i allra högsta grad, men det känns viktigt för mitt framtida bloggande...
Tack snälla ni!

11 kommentarer:

  1. He, he...vad lustigt - jag har funderat på samma sak som du och tänkt ställa samma fråga på min blogg. Själv gör jag ju så att jag aldrig svarar på en fråga eller kommentar i min egen blogg utan svarar i läsarens blogg. För min del föredrar jag nog det sättet.

    Man har ju lite mer koll på sin egen blogg och ser när någon har lämnat en kommentar. Kan vara lite trixit att sitta och leta upp inlägg som man själv har kommenterat på/ställt frågat på för att få svar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det där är en knepig fråga och egentligen tycker jag inte det spelar så stor roll faktiskt. Var man än kommenterar. Jag brukar ofta återkomma och läsa kommentarerna igen, men ibland glömmer jag det. Själv gör jag lite olika dessutom.

    SvaraRadera
  3. Ja du det där får jag inget grepp om.

    Men för min del är det ofta bloggar som jag läser dagligen som jag även lämnar kommentarer till och då går jag gärna tillbaka till bloggen i fråga och ser om det har kommit något svar på min kommentar. Jag tycker att det är enklare att göra så då kommentaren rör något på din blogg och det gör det lättare att komma i håg vad man har tyckt till om :) Men det spelar ingen roll. Det egentligen bra hur som, om man ska vara lite diplomatisk ;p

    Trevlig helg Helena!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med Katinka här. Either of. Själv har jag lite schizofrena förhållningssätt. Det blir lite hur som.

    SvaraRadera
  5. Sv: Ska absolut testa kokosflagor också. Har inte tänkt på det tidigare med det låter ju gott. Tack för tipset!

    Vad gäller kommentarer så föredrar jag personligen att man svarar på samma ställe som frågan är ställd. Precis som i verkliga livet - man ställer ju inte en fråga och springer iväg så att den som svarar måste jaga en. ;-)

    Jag själv brukar svara både på min egen blogg och på den andra personens blogg.

    Tack för besöket på "rosa glasögonen", förresten! :-)

    SvaraRadera
  6. det där har jag också funderat på :)
    kan tycka att det är trevligt att läsa svaret där frågan ställdes men det är ju även trevligt att den som ställde frågan får ett besök på sin blogg :) ja du jag vet inte vad som är allra bäst? en mix kanske...blev du klokare? hihi

    kram på dig i alla fall

    SvaraRadera
  7. Den senaste tiden har jag blivit urkass på att kommentera. Men det är för att jag hellre vill hinna med att läsa mina favoritbloggar (det tar ju en liten stund att kommentera har jag märkt då tiden är knapp:)). Har ju en liten som kryper omkring härhemma och får ofta ofta springa ifrån...
    Men jag måste bättra mig eftersom jag uppskattar själv alla ni som kommenterar på min blogg!

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Hej hej söta,
    Tänker ofta att kommentera.. Jamen det är ju bara tiden som inte riktigt är lika lång som jag vill... Försöker iallafall kolla så ofta jag kan, du är så härlig att läsa!
    Ok, är ingen bloggare, men familjen har iallafall en.. för bilder och små kommentarer på kidsen till de som kanske skulle vara intresserade, tex morfar i Dalarna :o)

    http://barvan.blogspot.com

    Kram
    /M

    SvaraRadera
  9. den där frågan har surrat i mitt huvud med. det bästa är ju egentligen att svara i sin egen blogg, men det gör inte jag utan jag svarar i den andras blogg. hrm...man får helt enkelt bestämma sig för ett sätt och därefter skriva det på sin blogg så att läsaren vet ;-)

    SvaraRadera
  10. Jag "svarar" alltid i den andres blogg.. Ibland är det svårt att själv minnas vilket av inläggen man gav en kommentar och kan då missa svaret..
    Men som alla andra säger här.. vilket som funkar väl!! ;o)

    SvaraRadera
  11. håller med irina om att det bästa är att svara på samma ställe som frågan ställs. annars blir de ju svårt att få ett sammanhang.

    sen vill jag även tipsa alla om att kryssa i ruten "skicka uppföljningskommentarer till" om man är på en blogger-blogg! mycket smart att få mailnotifiering när nån svarat på ett inlägg som man själv kommenterat på

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)