onsdag 13 maj 2009

Hemma hos Helena


En kossa från Kroatien. En inspirerande hög med böcker, vaktade av terracotta-armén i Xian. Poesi. Vykort skickade till mig själv från mig själv. Gamla träskor, utslitna av många äventyr på mina barndomsfötter. En rad elefanter från Thailand. Kartan som påminner mig om platser jag sett och andra jag drömmer om. Min första och hittills enda egenskapade tavla.
Minnen som gör mig glad och får mig att känna mig trygg och hemma.
Vad får dig att känna dig trygg?

8 kommentarer:

  1. Härliga detaljer och minnen!
    Blir det bc i em mån tro?

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker, jag tycker om saker som har en mening!

    SvaraRadera
  3. Mysigt...blir så full i skratt när jag ser Dina gamla träskor....Micke valde gummistövlar haha.
    Ha de bra min vän...KramKram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med en riktig Lonely planet-samling och den fina kartan med knappnålar är nånting jag också alltid tänkt att jag skulle vilja ha hemma, men det har bara inte blivit av....

    Ps: Du är hjärtligt välkommen att träna Dans + styrka med oss på måndag :-) Det var inte så många som tävlade (antagligen pga kort varsel, för carro är ju en GRYM instruktör full av positiv energi) så ni båda som ville vara med fick det för snälla snälla Carro! Ska bli kul!

    SvaraRadera
  5. kul o få se lite av vad du har hemma :-)

    Har tyvärr inte hittat en enda aftonbladet med lonely planet..de gick åt som smör i solsken!

    tack för din fina kommentar förresten! jag håller verkligen med dig och vi är inne på samma spår :-) Jag har oxå letat under en period av mitt liv men inte har jag blivit klokare på det...Nu lägger jag inte ner ngn tid på det. Man ska leva sitt liv till fullo...och någonstans på vägen kommer man förhoppningsvis träffa mr Right ;-) O lägg märke till att jag skriver "träffa" och inte "hitta" ;-)

    Såg att du vann MissAgdas tävling,kul! ses på måndagspasset :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga och karaktärsfulla detaljer. Och du måste ju måla fler tavlor - det ser jag det. Trygg känner jag mig när jag är nära naturen och djuren, så är det bara. Härligt inlägg!

    SvaraRadera
  7. Hihi, tack snälla du. Det är skönt att kunna vara lite kreativ ibland och göra något annat än att läsa tråkig kurslitteratur.
    Väldigt fin och mysig blogg du har. Kommer absolut att kika in här fler gånger.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara träskor!
    / Pernilla

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)