fredag 8 maj 2009

Gårdagens biobesök

Alltså, jag måste säga att jag är, och alltid har varit, rätt svag för superhjältefilmer. Batman tillhör en av favoriterna, och att Christian Bale har gjort rollen nu på sistone gör ju inte saken mycket sämre. Bara trailern för nya Terminator igår fick mig att få gåshud. Vem vill missa den?
När mitt biosällskap föreslog att vi skulle se Wolverine blev jag dock lite skeptisk, eftersom jag inte alls är insatt i X-Men, men gick med på det med förbehållet att jag ska välja film nästa gång (synd att jag inte gillar typiska "tjejfilmer", det hade varit en bra hämnd...).
Nu kan jag inte annat än att säga att jag blev positivt överraskad. Det är ju faktiskt lite coolt med knivar som fälls ut från knogarna, klor istället för naglar, att kunna stoppa pistolkulor med två svärd eller släcka en hel stad med tankekraft. Inte konstigt att vissa drömde om att transformeras till superhjälte efteråt.

Någon som har tips på en bra biofilm?

5 kommentarer:

  1. Ha haa, jag gillar riktiga skräckisar men vill titta bakom kudde ;0)

    SvaraRadera
  2. Nä, men kul att läsa vad du tyckte om ovan nämnda filmer. Jag gillar inte heller "typiska tjejfilmer". Tycker bäst om action och spänning faktiskt - eller "barn-filmer" typ Ice Age. Den är underbar tycker jag. Om nu någon är det minsta intresserad av vad jag tycker;)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Åhh, jag måste erkänna att jag är hopplös just på actionfilmer. Men det är nog också så att jag aldrig riktigt gett dem en chans och det kanske man faktiskt borde göra ju.

    SvaraRadera
  4. Yes man är ett måste! :)

    SvaraRadera
  5. Knivar på händerna hade Freddie Krueger och Edward också...Det är något fascinerande med det! :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)