måndag 13 april 2009

Don´t wake me...

Kan livet verkligen kännas såhär skönt?
Vaknar utvilad efter 8 timmars oavbruten sömn, kliver ur sängen och upptäcker att mina fötter inte alls gör ont. Vågar dra på mig löparskorna och ta en promenad längs vattnet, för första gången på länge utan musik i öronen. Lyssnar på fåglarna, de verkar ofattbart glada över att träd och buskar är fulla med knoppar, att det doftar våt mark och att långkalsonger och mössa nu är ett minne blott. Solen visar sig inte, men det gör inget.
Tänker på allt och inget, släpper sinnet fritt. Semester, gamla kärlekar, jobb, min bok, längtan efter min vän, Ecuador...det är mycket som passerar förbi.
Hemma äter jag en perfekt mogen sharon, ett sött granatäpple, ett skivat päron och linfrön, iskall yoghurt och ett ägg med lagom lös gula...
Väck mig inte, snälla.

3 kommentarer:

  1. Det later underbart. Ibland är Sverige verkligen paradiset pa jorden.

    Skönt att fötterna känns bra!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag ska inte väcka Dej från den känsla som nu finns i Din själ...mysigt va.
    Själv sitter jag här o tycker synd om mej själv...nyser snorar ögona rinner...jaha då e våren på väg då...

    Ha en fortsatt härlig dag...Va bra att fötterna nu kommit igen i sitt rätta "jag" :)

    KramKram

    SvaraRadera
  3. Wow! Ja det låter som en dröm! Lovely! :-)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)