onsdag 11 mars 2009

Quo vadis?

Sedan i måndags har jag hunnit tänka på både det ena och det andra i mitt liv. Vad vill jag? Var är jag och vart ska jag? Imponerande hur många olika viljor det kan rymmas i en och samma människa!
Någonstans tror jag att det är nyttigt att hamna i den situationen jag har hamnat i, och jag önskar att alla skulle bli tvingade att göra samma sak någongång i livet. Få chansen att riva upp allt med rötterna, kasta högt upp i luften och försöka få allt att landa på plats igen. Det är inte lätt, tro mig, men oj vad nyttigt!
Är långt ifrån klar med vad jag vill, men på god väg med vad jag inte vill. Ack så viktigt.
Tar en kaffe och trasslar vidare...
Foto privat. En korsning i Venedig, sommaren 2007.

2 kommentarer:

  1. Det är nog nyttigt, att inte bara fortsätta i samma hjulspår.. eller åtminstone fundera på om hjulspåren är det rätta eller ej! Jag önskar dig lycka till i ditt funderande och är säker på att du kommer fram till något som passar dig ypperligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Känns bra att läsa det du skriver, jag är övertygad om att det kommer att komma nånting riktigt bra ur detta!!! Go girl och fortsätt tro på dig själv!!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)