söndag 8 mars 2009

Meditativ stadsrunda

Ibland kan en ensam dag på stan vara lite som meditation eller terapi för sig själv. Man har ingen tid att passa och man kan bara strosa runt och fundera på allt och inget...underbart!
Har inhandlat två toppar på H&M, en skrikande rosa och en mintgrön. Väldigt ovanligt färgval för att vara jag, men jag kände för lite färg i min alltför svarta garderob...
Stannade till vid Björk&Berries-hyllan på Åhléns bara för att få lukta på deras underbara Lingonberry Rose-lotion...vilken vårkänsla! Ångrar lite att jag inte köpte hem en flaska...

Gick förbi Panduro och köpte en stor canvasduk, för att göra något spännande som funnits i tanken länge, sen blev det en underbart god lunch på Blueberry på Birger Jarlsgatan. Rekommenderas verkligen!

En Sea Me-wrap med kräftstjärtar, bulgur och en massa goda grönsaker, och självklart blev det en blåbärssmoothie till! Hade turen att komma strax innan (ok, det var en och en halv timme innan...) de stängde, så jag fick med mig en tomatsoppa hem så att de slapp slänga den. Middagen räddad!
Nu sitter jag hemma i soffan och lyssnar på bra musik, njuter av att det är söndag och hoppas att jag orkar släpa mig iväg till Engelen lite senare... Just nu känner jag för att stanna här, men jag kommer kanske på andra tankar.
Hur har er söndag varit?

2 kommentarer:

  1. Ja här har vi under söndagen gått i våra tankar på var sitt håll*L*Jag har gått en långpromenad här i snöyran...nu inne i värmen igen med min nya "kompis" Spotify.Snacka om en vänlig "vän" som kan "servera" mej just den musiken jag gillar...de e ju bara att leta efter den...å vips finns den där*L*HÄRLIGT
    HA nu en bra kväll...Hälsa alla.
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Lite sliten i kroppen efter 9 pass på 8 dagar, men mår ganska bra fysiskt ändå. På den mentala fronten ska Uneståhl hjälpa mig ikväll o sen får vi se vad natten har att erbjuda.
    Skönt att du mår bra :)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)