torsdag 5 mars 2009

Meditation?

Min älskade yogainstruktör ska köra en kurs i meditation som börjar nästa vecka och pågår i sex veckor. Det vore kanske mitt mest korkade beslut den här veckan att inte ta chansen att anmäla mig... Började ju trots allt gråta av någon anledning (jo, det är sant) den gången hon hade med sig sina små meditationsklockor på yogaklassen en tisdagmorgon i vintras.
Jag har alltid velat lära mig att meditera, och jag tror att det är precis vad som saknas i mitt liv just nu.
Foto privat. Blir man lika lugn av meditation som sjölejonet jag hittade i Ecuador är det ett enkelt val...

2 kommentarer:

  1. Vilken grym bild! Helt underbar.
    Jag har också i många år funderat på att börja meditera. Övat en del mindfullness och läst om det och lite om meditation också. Har en vän som mediterar varenda morgon och han säger att man får så mkt energi av det och att han aldrig kommer att sluta med den morgonvanan.

    Trevlig helg på dig!!

    SvaraRadera
  2. Ja, vad funderar du på? Ta chansen och anmäl dig!! På studs!
    Otroligt fin bild på hur meditation kan gå till!! :o)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)