lördag 14 mars 2009

En utflykt utanför boxen

Jag är en ganska uppstyrd människa. Gillar att planera min tid, ha det strukturerat runt mig och ha koll på läget. Rätt envis och vet vad jag vill, och har jag en plan i huvudet avviker jag sällan från den...på gott och ont självklart.

Även igår var en sån dag, planerad. Efter jobbet skulle jag och C ta bussen till Kungsholmen för sushi och sedan diverse inköp till hennes 30-årsfest ikväll. Det gjorde vi också.
Efter det buss och tunnelbana hem till henne för att lämna allting. Check.
Sen var min fasta plan att åka hem för att komma i säng tidigt och få lite plus på sömnkontot inför kvällens misstänkta "sjöslag" (för att använda ett rätt sunkigt gammalt uttryck). Jaha. Nähä. C hade istället den goda smaken och erbjuda ett glas vin, rosé för att trotsa snön utanför fönstret och inviga våren. Med tanke på att rosévin tillhör en av mina favoritdrycker plus att jag och C har fått alldeles för lite tid tillsammans på sistone fanns det liksom inget alternativ. Självklart ska vi ha ett glas vin.
Ett glas vin blir sällan ett glas vin när vi två hamnar i samma rum. Tre glas senare sätter jag mig på tunnelbanan hem, smått rusig och är superrnöjd med kvällen. Skönt, underbar kvalitetstid med min bästa vän och ändå är inte klockan så mycket. Dags att åka hem och sova.
Jaha. Nähä. Det fanns visst fler vänner som ville bjuda på vin. Efter tre timmars diskussion om allt mellan himmel och jord klev jag strax efter 03.00 ut ur en taxi utanför min port.
Skönt med en tidig kväll ändå.
Om inte annat ett friskhetstecken att även jag kan kliva utanför boxen då och då.

5 kommentarer:

  1. Ja, men visst! Och ofta blir ju de helt oplanerade kvällarna de kvällar som är roligast! Hoppas du får det härligt på 30-års festen också då!

    SvaraRadera
  2. hehe..rosevin så här års
    de brukar jag inte pimpla förräns grillen kommer fram. en stor köttbit och rosevin e naaaajs

    SvaraRadera
  3. HAHA...var får Du allt ifrån...hm...jag kan ju berätta att Du pratade som få vid 17 månaders ålder...inget "babyspråk" där inte.Lillebror Micke fick inte "en syl i vädret"...undrar hur de e nu när Ni är lika rappa i "käften" båda två haha
    Ha en bra kväll/natt/tidig morgon*blink*
    Ta ett glas för mej med ikväll...ja okey då...ta två!

    SvaraRadera
  4. Jag är precis som du: uppstyrd och planerad. Vad härligt det är när det inte blir som man planerat, speciellt när det handlar om vin och diskussioner med väninnor! Låter toppen det.

    SvaraRadera
  5. Låter som att du haft massor av underbar kvalitetstid "utanför boxen", Heja du!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)