lördag 17 januari 2009

Ibland är livet bara helt underbart...

...och då gäller det att stanna upp och ta vara på den känslan!
Utan att skryta måste jag säga att jag är ganska bra på det. En annan sak jag är bra på är att lagra dessa känslor och plocka fram dem när livet är mindre roande.
Hade ni sagt detta till mig för ett drygt år sedan hade jag sett ut som ett levande frågetecken och skrattat åt vansinnet. Kan dock nu, när jag har varit utan ögonbindeln ett tag, se att jag en gång var en rätt pessimistisk och negativ människa.
Tänk vad man kan ändra sig med lite vilja. Och vad bra det kan bli.

Nu ska Helena sova, det bestämmer jag och inte demonen Mr Jetlag. Sov sött!
Bild privat, stranden i Sousse, Tunisien, april 2008. Oförglömlig resa med underbara C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)