fredag 16 januari 2009

Det "lilla" i livet...

En av de anledningar att jag älskar att resa är att man uppskattar allt man har här hemma så mycket mer när man är tillbaka...en win win situation!
Sedan jag kom hem har jag...
♥ Kramat min bästa vän (tack för att du tog dig tid trots snörvel...love you!)
♥ Bjudit mina muskler på mjölksyra - äntligen!
♥ Sovit i min egen säng (även om det bara blev 4h...)
♥ Ätit gröt med mammas blåbär (mums!)
...och det tillsammans har fått mig på strålande fredagshumör!
Små saker som är så självklara och som man tar för givet när man är hemma, men som man kan sakna så ofantligt mycket när man är på andra sidan jorden...
Ta vara på de små sakerna i livet och uppskatta det du har, det gör livet värt så mycket mer.
Älskar att vara hemma igen!
Foto privat. Min gröt imorse med mammas blåbär, banan, pumpakärnor, kanel och gojibär - mums!

4 kommentarer:

  1. Bra skrivet Helena.
    Ja tänk om alla fattade va mycket man har att vara tacksam för.
    Som sagt:" Vi ska glädjas åt det vi har, inte våndas över det vi inte har"
    Hur ska man kunna tycka om andra om man inte tycker om sej själv?
    Ha en bra helg o va rädd om Dej.
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Haha, undrade precis vad bilden föreställde men nu när du rabblade upp allt ser jag ju att det är precis det som syns på bilden! ;)

    SvaraRadera
  3. Åhhh.. fruktgröt? Låter smaskens... Jag som inte gillar vanlig havregrynsgröt...

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem!!
    Väntar på att få se dina bilder!! :o)
    Hälsningar från en som nyss hittat hit..

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)