onsdag 10 december 2008

Känner mig älskad - tack!

De sista två dagarna har det pågått något typ av presentregn över mig... Har ingen aning om vad jag har gjort för att förtjäna all denna kärlek, men det gör mig obeskrivligt glad!

Det började igår. När jag kom hem från jobbet låg det ett litet, vältejpat paket innanför dörren från min söta storebror...innehållande min saknade D-sträng till gitarren - jippi! Den förolyckades i en spontankonsert som utbröt i mitt kök under en smått galen fest som jag hade här hemma tidigare i år... Nu finns det inga ursäkter längre. I sommar är det jag som leder spontansången när vi har picnic! Bror - du är hedersgäst!
Imorse när jag stod med smått andnöd vid printern på jobbet kom min bästa vän och kollega (ja, jag har privilegiet att jobba med min bästa vän som jag känt i 20 år..) fram till mig och gav mig en spontan kram. Hon känner mig och kände nog att jag behövde en kram idag. Inte nog med det...plötsligt tar hon fram världens sötaste lavendelfärgade yogastrumpor och ger till mig! Jag har letat i en evighet efter ett par, och det kom hon ihåg igår när hon var på utförsäljning på Nike...SÖTA! That´s what friends are for...no more kalla fötter! Mitt skulderstående på tisdag kommer inte att vara av denna värld!
Innanför dörren idag när jag kom hem hittade jag ett kuvert. Min adress var skriven med glitterpennor och med en handstil som jag bara blev glad av att titta på. Öppnade och hittade fem meter toapapper med juliga rådjur på, och runt pappersbyltet ett rött sidenband. Lite skrämt knöt jag upp bandet och började vira upp papperet, kände ju att det fanns något inuti... Vad jag hittade var världens sötaste julkort från min lillebror och hans flickvän (vet inte om man får kalla henne flickvän, men jag vill att det ska vara så och därför gör jag det). Kan man bli annat än glad när man får ett julkort med en glittrig pepparkaksgris på? Så gulligt - tack snälla ni!

Priset tar nog ändå min pappa. Fick en sms-avisering idag, att jag hade ett paket att hämta ut. Ni som följt min blogg ett tag vet att jag fick ett paket av honom för ett tag sen som väckte en del minnen... Kommer att ägna ett eget inlägg till dagens paket. To be continued...

2 kommentarer:

  1. finns inget bättre än riktiga brev i brevlådan. åååh vad kul :D

    SvaraRadera
  2. Det där var inte illa, 4 presenter på en o samma dag! Kul:)

    Svar: Ja, jag förstår verkligen inte folk som sminkar sig när de ska träna. Själv tvättar jag snarare bort sminket (fast gjorde inte det igår då jag sprang så regnet skötte det åt mig ha ha)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)