fredag 19 december 2008

Igår var igår och idag är idag

Julfesten igår blev lyckad! Vi har alltid tema på våra julfester, och tidigare år har vi haft Studio 54, Bond och 50-tal...men jag kan verkligen inte tänka mig ett bättre tema för en fest än after ski! Alla var så totalt avslappnade och redan klockan 19 stod alla och drack glühwein och jäger och hoppade till coverbandet...underbart! Ska försöka få upp lite bilder lite senare, några riktigt sköna outfits som det bjöds på under kvällen... Själv körde jag lite "lyxskidåkare" med svarta brallor, svart underställströja och pälskantade vita moonboots (inte vita längre). Självklart även en scarf och solbrillor, som behölls på hela kvällen...eller iallafall tills de hamnade på golvet och gick i tusen bitar (som kompensation har jag ett par goggles i min väska som jag inte har en aning om vems det är).
Som sagt - tema after ski är ett tips för den som vill ha en riktigt avslappnad fest där man inte behöver tänka så mycket på hur man ser ut och där det faktiskt är mer än ok att dansa så att svetten rinner! Undrar bara vad alla på Stureplan tänkte inatt runt 02.00 när det ur en buss strömmade 50 överförfriskade skidåkare...mitt i gråa stan. Vi bjuder på den.

Idag är det en ny dag. Är ledig från jobbet och ska snart bege mig iväg för att möta upp min bästa vän, hämta ut hyrbilen, hämta lillebror och sen köra hem till Dalarna för lite tidigt julfirande! Åker ju iväg på julafton så det får bli kramkalas med familjen i helgen istället. Längtar!

2 kommentarer:

  1. Hej där, jag har blivit en trogen veckoläsare av din blogg sedan jag snubblade in av en händelse för ett tag sedan. Jag blir alltid lika inspirerad av livet att läsa dina små inlägg :-)

    Men jag har en fråga; jag såg att du lade upp videofilmen från you-tube på den där låten. Hur får man you-tubefilmer att synas i sin blogg? Det har jag aldrig lyckats förstår eller klura ut själv...

    Lycka till i livet och ha en fin resa med lillebror.

    Kram
    Sophia

    SvaraRadera
  2. Sophia, vad glad jag blir! Känns bra att man kan inspirera människor bara genom att berätta om sin egen situation..!
    Ang kliooet, skicka ett mail till mig på ex.amino@hotmail.com så ska jag ge dig en lektion i HTML-koder... ;)
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)