söndag 21 december 2008

Dan före dan före dan före dopparedan...

Tillbaka hemma i stan igen, den här helgen gick ju snabbare än snabbast! Har inte gjort något vettigt alls, flyttade in i mina mysbrallor och raggsockor i fredags och har bott i dem hela helgen. Har bara sovit, ätit, fikat, sovit, kramats, ätit, fikat, sovit och ätit igen. Underbart!
Dagen har spenderats i en bil med lillebror, mysigt! 30 mil tog...8 timmar! Så är det när man ska hinna önska alla god jul längs vägen och uträtta diverse ärenden... Till min glädje svängde lillebror också några mils omväg för att åka förbi Fabriksbutiken, så att hans syster skulle kunna fylla på sitt Teema-lager lite. Gjorde äntligen slag i saken och köpte tallrikar, något jag har planerat hur länge som helst nu - äntligen! Vad jag sen skulle med 4 ytterligare skålar till, det har jag ingen aning om...men kunde inte motstå de svarta, de skulle passa så bra till de turkosa...och de röda var så billiga (hallå - 35 spänn!) så jag tänkte att det kunde vara bra att ha 4 istället för 2. Räknade till 14 skålar i skåpet nu...inte så nödvändigt, men väldigt färgglatt!

Imorgon är det måndag, näst sista arbetsdagen innan Dagen D, och då menar jag inte julafton. Eller jo, det gör jag, men inte vilken julafton som helst. JAG OCH LILLEBROR ÅKER TILL ECUADOR!
Mia (och alla andra), för att stilla er nyfikenhet:
Tre veckor. Stadsliv i Quito med salsa, kultur och god mat. Amazonas i 5 dygn med diverse utflykter, bl.a. pirayafiske, anacondajakt och spindelsafari. Lite stadsliv igen. Galapagosöarna i 5 dygn med allt vad det innebär, kan inte ens föreställa mig hur underbart det kommer att bli.
Ska försöka leta upp en dator då och då för att skriva en rad. Ni kan också följa oss här!

Nu är det packning av träningsväska och sen under täcket med min bok.
Ha en skön söndagkväll!

3 kommentarer:

  1. Men det låter ju helt underbart med "en liten" julresa sådär!! Här hemma hos oss finns det också ett stort Teema-lager, fast nu har jag börjat samla på Iittalas KoKo istället. Men det går att kombinera med Teema.

    Trevlig resa o GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken semester! Förstår att julafton känns mindre viktig i jämförelse med första dagen på en sådan resa! :) Hoppas du får tid att blogga så vi får följa hur du har det, riktigt spännande! :)

    Och den där tomtelatten var det ju du som tipsade mig om, har inte haft chans att testa den förrän nu :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja för det första är målet med min mara att genomföra den. Men en tid på strax över 4 timmar siktar jag på.
    Härligt med julledighet och slapparhelg ibland, fina skålar =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)