lördag 22 november 2008

Ett nytt kapitel

Jag hade verkligen en riktig svacka igår kväll, det är bara att konstatera. Är faktiskt helt ärligt ganska, för att inte säga fruktansvärt, trött på att ha de där svackorna nu.
Den bästa medicinen mot svackor som den jag hade igår är, av erfarenhet, att ställa klockan och ge sig ut på en promenad och få en överdos av frisk luft. Min promenad imorse blev längre än jag planerat, eftersom vädergudarna hade hört min bön och täckt Stockholm med snö! En och en halv timmes iskall promenad längs vattnet i full snöstorm - precis vad jag behövde!
Kom fram till en massa saker under tiden, både jobbiga och smått underbara, och har nu bestämt mig för att starta ett nytt kapitel i mitt liv. Jag vet, många säger väldigt ofta att nya kapitel ska startas och sen blir det zero, nothing, nada av det. Men jag menar verkligen allvar nu. På riktigt.
Bort med allt som orsakar svackor, in med mer av det som ger mig energi. Samma energi som jag hade hela dagen igår men som på kvällen rann av mig som vatten på en gås. Jag är värd att må bra 7 dagar i veckan, 24 timmar per dygn, punkt slut. Med det inte sagt att jag kommer att ignorera allt och alla runt mig och bara tänka på mitt eget välmående, det har jag för stort hjärta för...men jag har redan en del saker som jag vet jag kan förändra utan att någon märker det, men som kommer att göra STOR skillnad för mig. Jättestor. Nu gäller det bara att samla kraft att orka förändra...här räcker inte ett par Red Bull eller en trippel espresso...nej, här måste det till andra saker. Jag vet inte vad som kommer att krävas, men med tanke på att jag är en näst intill dumdristigt envis och viljestark person så är nog min största utmaning att veta åt vilken håll jag skall rikta min energi. Det tänker jag ta reda på, och det ska ske nu. Egenterapi på högsta nivå, kosta vad det kosta vill.
När jag åker på semester om en månad ska min lillebror få en ny syster som sällskap. En syster utan hjärnspöken, svackor och negativa tanketrassel. Så det så.

Live life, not only survive it!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Bilden är från Norr Mälarstrand imorse...underbara vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)