onsdag 13 augusti 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig...


...som idag t.ex.

Min fasta plan var att efter jobbet uträtta ett par små ärenden på stan, sen åka direkt hem och, för ovanlighetens skull, ta det lugnt i soffan. Kände mig ovanligt seg och avslappnad i kroppen. Bra, tänkte jag. Äntligen kan jag förmå min kropp att sitta stilla en stund.

Så hur gick det?
Ut på stan, mina ärenden avklaras enligt planen. Hem på en fullsatt buss, vilket gör mig ännu mer seg. När jag kommer hem händer dock någonting...hittar en Red Bull i kylskåpet, sveper den, känner hur min kropp helt utan min hjärnas inblandning drar på sig löparkläder och knyter på sig skorna. Springer, eller snarare flyger, 9 km på nära rekordtid, springer hem och städar lägenheten och börjar sedan laga mat. Inte en tillstymmelse till trötthet. Soffan står och undrar vad som hände? Vilket svek! Duschar så snabbt att jag knappt hinner bli blöt, måste ju bli klar innan quinoan på spisen! Ut, fixar världens godaste middag och inser att klockan knappt har rört sig sedan jag kom innanför dörren. Äter med andakt.

Nu sitter jag här i min förvånade soffa och förstår ingenting. Vad hände? Varför gör hjärnan och kroppen sådana lappkast ibland? Tänker inte lägga någon energi på att hitta ett svar, mår bara så fantastiskt bra och ska snart lägga mig under mitt täcke innan den känslan försvinner.

Dröm sött...
xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)