söndag 20 juli 2008

På laddning...

Vaknar utvilad efter 8 timmar, kramas lite med mammas obegränsat keliga katt, som sovit vid mina fötter hela natten.
Går upp och äter en god fruktsallad och ett ägg (som är så perfekt kokt som bara mamma kan). Gör en kopp té, flyttar min kropp till soffan och tar med min senast inköpta kriminalroman - här skall lösas mord!
Läser tills jag känner hur ögonlocken blir för tunga...somnar.
Vaknar, dricker upp mitt nu kalla té.
Kramar mamma, hon åker för att jobba i några timmar.
Lunchdags, lax med kokt potatis á la mamma.
Solen tittar fram, sätter mig ute med min bok.
Plötsligt regnmoln, åska, spöregn.
Flyttar in till soffan, läser bredvid katten.
Dricker iskallt kranvatten, ett vatten som inte på en fläck är likt det som finns i Stockholm. Mums!
Resten av dagen kommer att spenderas på samma sätt, iklädd mysbrallor, med oborstat hår och osminkad, under filten i soffan...

Lämnade Stockholm igår totalt tom på energi, inser nu att det här är det min kropp ville ha. Mamma, Dalarna, lugnet och ett liv totalt utan stress.

Heja semester!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)